dimarts, 30 d’octubre del 2012

Jo vaig votar... però potser no als teus


Ahir vaig veure el vídeo institucional que ha fet la Generalitat per a la campanya del 25-N i vaig creure d'entrada que veia el vídeo electoral de CiU.

A diferència de campanyes anteriors, aquesta em sembla ideològicament esbiaixada, sobre tot per la presència recurrent de banderes estelades. Res a dir si es tractés de la senyera, que és la bandera de tots els catalans, però les estelades són un símbol polític clarament associat amb els partits independentistes. Per això considero que els partits que han impugnat la campanya davant la Junta Electoral (tots tret de CiU i ERC) tenen tota la raó.

CiU es defensa amb l'argument que les imatges es limiten a reflexar moments importants de la història de Catalunya. Ho trobo un raonament molt parcial: és cert que totes les escenes del vídeo són de moments històricament rellevants, però també és cert que no per això són políticament neutrals. I això darrer és essencial tenir-ho en compte si es vol fer una correcta campanya institucional. Si era impossible trobar imatges on no sortissin estelades, potser hagués estat millor fer un altre tipus de vídeo.

Sóc conscient que a CiU no són tan naïfs com per no haver predit la reacció que el vídeo provocaria. Em fa l'efecte que alguns desitgen secretament que la Junta Electoral el veti per poder indignar-se i continuar fent bullir l'olla electoral.

Finalment, haig d'expressar la meva admiració per la manera tan audaç com es planteja el 25-N en termes de plebiscit sense expressar-ho directament. L'alineació amb altres fets històrics i el mateix eslògan Jo vaig votar fan sonar ecos de moment transcendental i d'una votació que un podrà explicar als seus fills.

Podeu veure diferents versions del vídeo aquí i aquí.

1 comentari:

  1. Trobo el teu blog molt interessant. Felicitats! Enllaço i aniré tornant a llegir el que dius.

    ResponElimina

S'agraeixen tots els comentaris.